marketing department

marketing department
1)
а) марк., упр. отдел маркетинга, маркетинговый отдел (подразделение компании, занимающееся маркетинговой деятельностью в интересах компании)
б) марк., упр. коммерческий отдел, отдел реализации [сбыта\] (подразделение компании, занимающееся организацией сбыта продукции компании)
2) обр. факультет маркетинга, отделение маркетинга (в учебном заведении)
Syn:
* * *
коммерческий отдел

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Нужен реферат?

Смотреть что такое "marketing department" в других словарях:

  • marketing department — / mɑ:kɪtɪŋ dɪˌpɑ:tmənt/ noun the section of a company dealing with marketing and sales …   Marketing dictionary in english

  • marketing department — / mɑ:kɪtɪŋ dɪˌpɑ:tmənt/ noun the section of a company dealing with marketing and sales …   Dictionary of banking and finance

  • marketing department — sales department …   English contemporary dictionary

  • Marketing management — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing research — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing performance measurement and management — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • sales and marketing department — отдел продаж и маркетинга maintenance department административно хозяйственный отдел air base supply department отдел поставок авиационной базы promotion department отдел рекламы и стимулирования сбыта environmental department отдел по охране… …   English-Russian travelling dictionary

  • marketing — /mahr ki ting/, n. 1. the act of buying or selling in a market. 2. the total of activities involved in the transfer of goods from the producer or seller to the consumer or buyer, including advertising, shipping, storing, and selling. [1555 65;… …   Universalium

  • Marketing — For the magazine, see Marketing (magazine). Marketing Key concepts Product …   Wikipedia

  • marketing audit — A review of an organization s marketing capabilities based on a structured appraisal of a marketing department s internal strengths and weaknesses, which helps the company decide how best to respond to external opportunities and threats. Sales… …   Big dictionary of business and management

  • marketing — [[t]mɑ͟ː(r)kɪtɪŋ[/t]] ♦♦♦ N UNCOUNT: oft N n Marketing is the organization of the sale of a product, for example, deciding on its price, the areas it should be supplied to, and how it should be advertised. ...expert advice on production and… …   English dictionary


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»